יום רביעי, 29 ביולי 2015

לפיד המסורת נמצא כעת אצלך!

רַק הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ. וְהוֹדַעְתָּם לְבָנֶיךָ וְלִבְנֵי בָנֶיךָ! (פרק ד פסוק ט')


הקב"ה מזהיר את עם ישראל באזהרה חמורה, לשמור ולזכור את אשר ראו במו עיניהם. כל הניסים הגדולים שנעשו במצריים ובקריעת ים סוף, וכמו כן את כל הניסים שהיו במדבר ובמעמד הר סיני.

חובה גדולה היא שמוטלת על כל אחד ואחד מעם ישראל להעביר את הלפיד של המסורת לדור הבא.

ואם יבוא אדם בדור שלנו ויטען שהוא לא יכול להאמין, כי בורא העולם לא עשה לו ניסים.  נבוא ונצטט לפני את דבריו של הרמב"ן (פרשת בֹּא) שאומר: "ובעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצווה אותנו שנעשה תמיד זיכרון ואות לאשר ראו עינינו, ונעתיק הדבר אל בנינו, ובניהם לבניהם, ובניהם לדור אחרון."

פעם אחת בהיסטוריה בורא העולם עשה תצוגת תכלית, שבה הוא הראה לכולם את שליטתו הבלעדית בכל מה שמתרחש בעולם אשר ברא.

החל מניסי מצריים שתכליתם הייתה ללמד שה' שולט בכל הבריאה, ובהמשך במדבר, שהקב"ה מראה שיש הבדל גדול בין יהודי לגוי.

חובתנו ללמוד ולהפנים את מה שהדור הקודם נצטווה להעביר אלינו, וכמובן להעביר זאת לילדינו, לדור הבא. הלפיד של היהדות כעת בידיים שלנו, מחובתנו להעבירו בדייקנות ובשלמות לדור הבא!

_

[videojs youtube="https://www.youtube.com/watch?v=mJlSsvEtfFU" poster="http://www.hayom.org.il/wp-content/uploads/2014/05/%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%A5-%D7%94%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%93.png" preload="auto" width="500" height="300"][/videojs]


_

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה