יום חמישי, 25 ביוני 2015

הפרה העשירית בדרך!

דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ פָרָה אֲדֻמָּה תְּמִימָה אֲשֶׁר אֵין בָּהּ מוּם, אֲשֶׁר לֹא עָלָה עָלֶיהָ עֹל!  ( פרק טו פסוק לד')


פרה אדומה, אחת מהמצוות הלא מובנות (חוקים), שאף שלמה המלך החכם מכל אדם אמר: "אָמַרְתִּי אֶחְכָּמָה וְהִיא רְחוֹקָה מִמֶּנִּי" (קהלת ז כג'), ביקש הוא לעמוד על טעם מצוות פרה אדומה, אך לא עלה בידו. הפרה האדומה משמשת לטיהור אנשים שנטמאו בטומאת מת בעם ישראל, וזאת ע"י תהליך שנעשה בבית המקדש שכלל את שחיטתה, שריפתה, עירוב אפרה עם מים, והזאה מהמים על הנטמאים על ידי הכהן.

מיותר לציין שלהשיג פרה אדומה על פי דרישות התורה, היה מאוד קשה. מכוון שפרה זו צריכה להיות אדומה לגמרי. די בשתי שערות שאינן אדומות (שחורות או לבנות) כדי לפסול אותה. הפרה צריכה להיות מעל גיל שנתיים, ושלא עלה עליה עול כל שהוא מעולם, שום שק קמח לא הונח עליה, ולא חיברו לה מחרשה.

עד היום הופיעו בעולם אך ורק תשע פרות אדומות כשרות, ויש בידינו מסורת שהפרה העשירית תופיע רגע לפני בוא המשיח (הרמב"ם).

פרה אדומה

לאחרונה התבשרנו שנולדה לחוואי יהודי מניו ג'רזי פרה אדומה כשרה!

בדרך כלל פרות אדומות מעין זו שבארצות הברית, נפסלות לאחר חצי שנה או שנה בשל כך שצומחות להם שערות שאינם אדומות. אך זו מתקרבת לגיל שנתיים (הגיל שבו ניתן להשתמש בה) ועדין היא ככל הנראה כשרה למהדרין, וזאת על פי ארבעה רבנים שביקרו במקום. מתוכם הרב חיים ריצ'מן, מנהל המחלקה הבינלאומית במכון המקדש העומד בקשר עם הבעלים, ומנסה לבדוק איך ניתן להעביר את הפרה לארץ הקודש. זהותה של המשפחה נותרה חסויה, מאחר וארגונים אסלאמיים קיצוניים עלולים להזיק למשפחה או לפרה הנדירה. יש לציין שבעל הפרה הספיק לקבל הצעה למיליון דולר תמורתה, אך סירב. רוצה להיות הוא זה שזוכה להעביר אותה ישירות למלך המשיח.

[embed]http://hidabroot-varnish1.vod.linnovate.net/2015/04/06/do3.mp4[/embed]

 

 

 

עדכון:  יום ראשון י"ח תמוז התשע"ה | 12:23 05.07.15

מה קרה לפרה האדומה שזכתה לתשומת לב בינלאומית?


הפרה האדומה שזכתה לתשומת לב בינלאומית במשך מספר חודשים וגרמה ל-37,000 סקרנים להגיע לניו-ג'רזי על מנת לראותה, נפסלה בשבוע שעבר לאחר שהמליטה עגל... שחור


בשבוע שעבר, ביום רביעי סמוך לשעה 8:00 בבוקר המליטה הפרה עגל שחור. ההמלטה הייתה כמה חודשים לאחר יום ההולדת השני שלה.


לאחרונה הפרה האדומה היקרה נפסלה לאחר ההמלטה.


החוואי שבבעלותו הפרה מספר שנדיר מאוד שפרה ממליטה בגיל צעיר כל כך. "לא היה לי מושג שהיא בהריון. זה מאוד יוצא דופן. גם הווטרינר היה המום", סיפר בראיון לאתר 'ליקווד סקופ'.


הפרה המפורסמת הצליחה להביא לחוותו של סלר כ-37,000 סקרנים, מכל רחבי ארצות הברית. ביניהם היה הגאון רבי דוד פיינשטיין, שהגיע לראות את הפרה, אך לא השיב האם היא ראויה לשמש כפרה אדומה.


בהיסטורית העם היהודי תהיינה בסך הכל עשר "פרות אדומות", כאשר תשע מתוכן כבר הוכנו ושימשו לטהרה כאשר בתי המקדש היו קיימים. הפרה העשירית תיעשה על ידי מלך המשיח. יהי רצון שנזכה לכך במהרה בימינו.


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה