יום חמישי, 7 במאי 2015

כבד את ה' בלשונך

אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ, וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ אֲנִי ה'!  (פרק כו פסוק ב')



איסור חמור הוא לשוחח שיחה בטלה באמצע חזרת השליח ציבור, והשח שיחה בטלה באמצע החזרה נקרא חוטא וגדול עוונו מנשוא וגוערים בו (לשון מרן השלחן ערוך סי' קכד).

ואמרו בזוהר הקדוש (פרשת תרומה): שכל המדבר בבית הכנסת בשעה שהציבור עסוקים בשבחו של מקום הרי הוא מראה בעצמו שאין לו חלק באלהי ישראל. והביאוהו הפוסקים. וכתבו הפוסקים, שבעוון זה של שיחה בטלה בשעת החזרה נחרבו כמה בתי כנסיות – וכך כתב הכל בו. והביאוהו האחרונים.

ואמרו בשם הרה"ג החסיד הקדוש רבי ישראל אבוחצירא "בבא סאלי", שסיבה גדולה שכמה קהלות בישראל ניצלו בימי המלחמה הגדולה, היא מפני שעמדה להם זכותם שהיו נזהרים מאד משיחה בטלה בבית הכנסת. והדברים ידועים..

וראוי למנות אנשים שיהיו אחראים על שמירת השתיקה בבית הכנסת, שיעירו ויענישו ויביישו את מי ששונה וחוזר ושונה בעוון זה. אשר על אלו המבלים זמנם בשיחה בטלה בבית הכנסת אמר ה' יתברך לישעיהו נביאו (פרק א יב'): "כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי".

ובוודאי מרובה מידה טובה, שמי שנזהר בכבוד בית הכנסת, והוא מכבד את ה' יתברך, גם הקב"ה יכבדו וייתן שכרו מושלם. שנאמר: "כִּי מְכַבְּדַי אַכַבֵּד"

מפריד סרטים





דיבור בבית הכנסת



מסעוד עובד בחב' קדישא שעבר מוות קליני מספר מה אמרו לו בבית דין של מעלה...



[sublimevideo settings="youtube-id:4LW902HhU4o" width="630" height="350"]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה