יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

חיסול מתוחכם

כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לְשַׁכְּחָם תּוֹרָתָךְ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנָךְ (מתוך על הניסים)



ידעו היוונים שבכדי לחסל את עם ישראל באופן מוחלט, לא יעזור מה שעשה המן הרשע בגלוי ובמוצהר "להשמיד ולהרוג". אלה צריך לפעול בשקט מתחת לפני השטח, לתת לעם ישראל לזנוח את המצוות ח"ו, ועם זאת לתת להם הרגשה שאין בכך שום דבר נורא.



משל לנשיא רוסיה שבא לבקר את נשיא ארה"ב. נשיא ארה"ב הכניס את נשיא רוסיה לחדר עם מחשב בעל שלש כפתורים אדומים, ואמר לו בשלושת הכפתורים האלה אל תיגע! ולאחר מכן עזב את החדר.



נשיא רוסיה התגרה ולחץ על הכפתור הימני, זרוע עם כפפה יצאה מצד ימין והכניסה אגרוף בפניו. מופתע אך סקרן, לחץ על הכפתור השמאלי, ושוב זרוע הכתה אותו מצד שמאל. שכבר חשב שהבין את העסק, כיסה את פניו בשתי ידיו ולחץ ברגלו על הכפתור האמצעי. רגל יצאה מהאמצע וחבטה אותו בראשו לקול צחוקו המתגלגל של נשיא ארה"ב שנכנס לפתע לחדר.



לימים הוזמן נשיא ארה"ב לרוסיה וגם כאן השאיר אותו נשיא רוסיה לבד בחדר עם שלושה כפתורים והזהיר אותו ביותר שלא ילחץ על שום כפתור. נשיא ארה"ב הסתקרן ולחץ על כפתור אחד, ועוד אחד ורואה שלא קורה כלום. כפתור שלישי ושום דבר..



שנשיא רוסיה נכנס לחדר, פנה אליו נשיא ארה"ב בזלזול מתנשא ואמר לו: המכונה שלך בכלל לא עובדת! לחצתי על שלושת הכפתורים ולא קרה כלום! חכה שאני יגיע חזרה לארה"ב ויספר את זה לכולם...



ענה לו נשיא רוסיה:  חזרה לארה"ב? איזה ארה"ב? הרגע שלחת לשם שלוש פצצות אטום!.. אמרתי לך לא לגעת בכפתורים!...



יוון רצו לחסל את עם ישראל  ועם זאת לתת להם הרגשה ששום דבר רע לא קורה, ועל ידי כך חשבו הם להביא לחיסולם המוחלט ח"ו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה